Tuesday, May 24, 2016

Surat untuk sahabatku

Sahabat,
Aku tahu sahabatku orangnya cantik
Aku tahu engkau ingin bahagia
Aku tahu engkau ada jiwa yang lembut
Aku juga tahu engkau ada hati yang baik

Namun, sahabatku yang cantik
Usah kau cari cinta yang tak hakiki
Kerna cinta yang hakiki adalah hanya cinta Allah
Yakin lah sahabatku jika dirimu dekat dengan illahi pasti cinta yang diredhai akan datang.

Sahabatku yang punya hati yang baik
Usah kau mudah jatuh cinta pada lelaki yang belum tentu jadi suamimu
Aku tahu sahabatku, kau dahagakan cinta lelaki yang bukan milikmu lagi
Namun, penuhi lah hatimu dengan cinta Allah, cinta Rasulmu, cinta ibumu yang melahirkanmu dan  cinta ayahmu yang sedia berkorban untukmu
Sabar sahabatku engkau akan peroleh cintamu dengan orang yang sesuai dan pada masa yang tepat

Sahabatku yang punya jiwa yang lembut
Aku tahu kau menutup auratmu dengan sempurna denga tudung mu yang labuh dan baju muslimahmu yang pelbagai warna
Namun sahabatku,
Sia- sia lah segala yang engkau jaga, jika dirimu masih lagi tidak menjaga pergaulan mu dengan lelaki. Meluahkan rasa cinta pada lelaki.
 Jaga lah maruahmu sahabatku.
Tunjukkan engkau bukan wanita yang senang untuk didekati.


Sahabatku yang cantik yang punya suara merdu
Jangan kau lembutkan suaramu didepan lelaki
Kerna suaramu itu bisa menjadi permulaan untuk segalanya sahabatku.

Sahabatku
Sekali lagi aku ingin berpesan penuhkan hatimu dengan cinta Allah pasti engkau akan bertemu dengan kebahagiaan
Aku tahu sahabat engkau dan aku berbeza, ini kata mu dulu. Namun, aku tidak sanggup melihat sahabatku tengggelam dengan cinta manusia yang belum tentu lagi akan berbalas sahabatku.
Jangan jadikan dirimu sebagai fitnah sahabatku. Engkau dan aku perhiasan dunia
Hiasi dunia ini dengan akhlak mu yang baik sahabatku.

Surat ini bukan hanya untuk peringatan kepadamu sahaja sahabtku.
Peringatan ini juga adalah untukku yang belum tahu apa pengakhiranku baik atau buruk. Kerna aku juga bukan manusia yang sempurna dan punya berjuta dosa.

No comments:

Post a Comment